Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ahogy egyre sokszínűbbé válik a budapesti taxipiac - illetve a taxisok szerint mind gyilkosabb árverseny indul be az utasokért -, úgy lesz egyre nehezebb eldönteni, melyik az olcsó és melyik a drága szolgáltató, hiszen nincs olyan átlag, amelyhez viszonyítani lehetne. A Napi Gazdaság úgy véli, olvasói igényt elégít ki, amikor útjára bocsátja - egyelőre kísérleti jelleggel- a Napi Budapesti Taxi Indexet.
Az indexet a Napi Gazdaság a száz autónál nagyobb járműparkkal
rendelkező fuvarszervező cégek meghirdetett, telefonos rendelés esetén
érvényes tarifái alapján számolja minden hónap első munkanapján, az
akciós tarifák figyelmen kívül hagyásával (vagyis az utasok jelentős
része az indexben szereplő átlagárnál valamivel olcsóbban utazik).
Az
induláskor a kosárban 11 taxiscég tarifája szerepel. Az indexben az öt
legnagyobb, egyenként legalább 500 autóval rendelkező cég (Főtaxi,
City, 6x6, Tele5, Taxi 4) tarifája dupla, a közepes és kisebb cégeké
(Rádió, 2000, Budapest, Zóna, Minimobil, Plus) egyszeres súllyal
szerepel, mivel a fővárosiak taxiráfordításában a nagyobb taxiscégek
értelemszerűen nagyobb súllyal szerepelnek. (Az autószám alapján
végzett pontos súlyozásról nemcsak a részletes adatok hiányában
mondtunk le, hanem azért is, mert a méretváltozások önmagukban,
tarifaváltozás nélkül is jelentősen módosították volna az indexet.)
A
2010. január 4-én érvényes tarifák alapján a Napi Budapesti Taxi Index
induló értéke 214,1 forint kilométerenként. Ennél négy cég fuvaroz
olcsóbban, a nagyobb cégek rendre valamivel drágábbak. A legolcsóbb és
a legdrágább cégek telefonos tarifái között 90 forintos, alulról
számítva 60 százalékos eltérés van. A taxizás tényleges költségeit
persze az alapdíj és a várakozás is befolyásolja, ám ezek - főleg az
utóbbiak - nehezen hasonlíthatóak össze (az alapdíj majdnem mindenhol
300 forint). Az index ezentúl havonta jelenik meg lapunkban.
napi budapesti taxi index
2010. január 4.
214,1 Ft/km
napi.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Taxis tüntetés Budapesten
Minden eddigieknél nagyobb megosztottságban ünnepli a XX. századi magyar szabadságharcot a főváros lakossága
TÖBB MINT FÉLMILLIÓ EMBER A BÉKEMENETEN
Nemzetközi összehasonlításban is túl sokat fizettetnek velünk a hazai vízszolgáltatók - van megoldás?