Hírek hírek hírek: Direktmarketing adománygyűjtő cég hálójában a legnagyobb hírű beteg gyerekekkel, állatokkal foglalkozó alapítványaink

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Csak 5-10%-a kerül ténylegesen hozzájuk az 1%-ként befizetett támogatásunknak, 90-95%-át a marketingcég veszi le kiadásaira.

 

 

Közeleg az adóbevallások időszaka, amit onnan is tudni, hogy a különböző adománygyűjtő szervezetek tömegével küldik ki az adománykérő

leveleket. Ilyenkor gyűjtik be ugyanis éves szinten az adományok több mint felét. Azonban nem árt az óvatosság.

 

Számos alapítvány mögött valójában nem más, mint egy direkt marketing cég áll, amely "nonprofit direkt marketing" címen bezsebeli

a pénzek 90, egyes esetekben 95%-át. Ez a külföldi tulajdonú cég a SAZ Dialog Agentur Kft., melyről az Echo TV a közelmúltban forgatott

egy leleplező filmet: http://www.youtube.com/watch?v=RsjVkJwyli8 .

 

A dokumentumfilm hatására a cég időközben levette ügyfelei listáját a honlapjukról, ám köztudott, hogy közéjük tartozik a Négy Mancs Alapítvány,

amely áldásos tevékenységének köszönhetően több száz magyar munkahely szűnt meg, s amely alapítvány a valóságban egy magyarországi állatmenhellyel sem rendelkezik.

 

További SAZ-ügyfelek, azaz kiket NE támogassunk!

 


- Williams Szindróma Alapítvány


- Down Alapítvány


- Greenpeace

- Négy Mancs Alapítvány


- Gyermekrák Alapítvány

- Bársonyszív Alapítvány


- Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány

 


A jótékonysági adománygyűjtési marketing hagyományosan zsidó szakma. Így van ez a SAZ-nál is, amely a világ legnagyobb nonprofit direkt marketinggel foglalkozó cége. A Magyarországon bejegyzett, osztrák tulajdonú, ám izraeli érdekeltségű SAZ Dialog Agentur Kft. számos kétes jellegű pénzgyűjtési akciót hajtott végre ismert jótékonysági szervezetek nevében.

 


Az adománygyűjtő levél hagyományos demokráciákban hosszú ideje elfogadott adománygyűjtési eszköz, amelyet ügynökségi szolgáltatásként hazánkban is évek óta alkalmaznak. Az egyik ilyen szolgáltató cég az osztrák tulajdonú SAZ Dialog Agentur Kft., amely nonprofit szervezetek, alapítványok, civil egyesületek számára tervez és valósít meg kommunikációs és adománygyűjtő kampányokat.


Magyarországon az egyéni adománygyűjtés a rendszerváltás óta került előtérbe, hiszen előtte mindig az állam segített a bajbajutottakon. Az embereknek időre volt szükségük ahhoz, hogy az adománygyűjtőket elfogadják, megbízzanak bennük, ez most is csak azoknak a nonprofit alapítványoknak sikerül, amelyek jól és folyamatosan kommunikálnak a környezetükkel, erőt és energiát fordítanak arra, hogy kiépítsék a bizalmat. Ez a direktmarketing munka azonban nagyon sokba kerül a megbízó alapítványnak. Csak a töredéke, 5-10%-a kerül ténylegesen hozzájuk az általunk, adózók által befizetett 1% civil szervezeteknek juttatható támogatásunknak, 90-95%-át a marketingcég veszi le, úgymond, kiadásaira.


 

 

network.hu

 

 

 

A SAZ immáron 7 éves magyarországi tevékenysége, az ügyfelek és a kiküldött levelek számának növekedése is bizonyítja azonban, hogy a "fundraising" működik, sőt hatékony a magyar piacon is. Mi szolgáltatjuk azt az eszközt, amivel a kapcsolat az alapítvány és a célközönsége között létrejöhet - nyilatkozta lapunknak Miha Tamás, a SAZ ügyvezetője.

 

 

network.hu

 

 

Az eszköz pedig nem más, mint az adománygyűjtő levél. Ezt kell a legjobb fundraising tudás szerint úgy összeállítani, hogy minél hatékonyabb legyen. Ehhez pontosan ismerni kell az alapítvány küldetését, enélkül nem lehet eredményes a kampány - tette hozzá az ügyvezető. Ezután következik a célcsoport felkutatása, vagyis a potenciális támogatók megkeresése.

 

Mivel az alapítványok nagy része nem regisztrálja támogatóit, a SAZ saját adatbázisát - amely az összes (3-4 millió) magyar háztartás adatát tartalmazza - használja a munkához. Az alapítvány tevékenységéből következtetnek arra, hogy nagyjából milyen ismérvek jellemzik a célszemélyt, és őket keresik meg az adatbázis nyelvére lefordítva.

 

Végül néhány százezer ember kerül fókuszba, közülük pedig 30-50 ezer lesz tényleges adományozó. Általában az aktiválhatósági arány az idősebbek körében a legjobb, összességében ők adják a legtöbb anyagi támogatást az alapítványoknak. Ez a tény egyébként nemzetközi összehasonlításban is igaz, sőt, az is, hogy a magyarok legalább annyira adakozóak, mint a külföldiek.


A SAZ  adománygyűjtő cég ezzel a szöveggel veszi fel a kapcsolatot a későbbi alapítvány-áldozatával:

 

A cég első lépésben egy számokban kifejezett tervet rak az ügyfél elé, hogy pontosan lássa, mi fog történni az első három évben, vagyis a toborzási szakaszban. Hosszú távú, 10-15 éves programjaik első 2-3 évében kiépítik az adományozói kört, utána kezdődik az érdemi profittermelés - 20-50 ezres adományozói kör és átlagos hatékonyság esetén az éves szinten 30-40 milliós szabadon felhasználható pénzforrás előteremtése -, amely az adományozók többszöri megkeresésének köszönhető. A SAZ annyiban egyedi az ügynökségek között, hogy előfinanszírozza, főleg a nulláról felépítendő, kampányokat. Befektetünk az alapítványba, hogy el tudja kezdeni a programot, ami sok millió forintot jelent - mondja kellemes hangon az ügyvezető.


Ha a szervezet hatékonyan kommunikál a környezetével, ezáltal megfelelő számú támogatóra és megfelelő mennyiségű adományra lel. Ebben a SAZ maximálisan segít, és csak akkor kéri a 95 százalékos hasznot, ha a program a tervek szerint végigmegy, sikeres, a költségek pedig csak az általa termelt bevételt terhelik.

Ha nem képződik annyi bevétel, mint amennyit az üzletre fordít, az az ő kockázata.

 

A kockázatok komoly előkészületekkel csökkenthetők, ilyenkor megnézik, hogy tisztességesen, ténylegesen működő, nem visszaélésekkel terhelt szervezet-e az ügyfelük. Az alapítványok számára a SAZ-zal az együttműködés elsősorban a fundraising know-how és a biztos anyagi háttér miatt lehet hasznos, hiszen aki önerőből nem elég aktív, az egy idő után megfelelő tőke hiányában nem tudja küldetését folytatni. Mivel az állami lehetőségekből - pályázatok, 1 százalékos kampány - egyre nehezebben lehet többletforrást előteremteni, az egyéb források - cégek támogatásának megszerzése - pedig esetlegesek, más források után kell nézniük.


(A cikk a SAZ Dialog Agentur Kft. anyagaiból készült.)


 


Címkék: adománygyűjtő levél direktmarketing

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Mercury Larissa üzente 13 éve

Erről a helyzetről "a lovakat lelőjük, ugye" című film jut eszembe, az alábbi változtatással:

A civileket tönkretesszük, ugye?

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu