Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az orosz hivatalos vizsgálat pilóta hibáról, az elhunyt elnök veje merényletről, a lengyelek hivatalos elemzése pedig az orosz légi irányítók nem megfelelő tevékenységéről beszél a tavaly Szmolenszkben lezuhant lengyel Tupoljev Tu-154 típusú kormánygéppel kapcsolatban.
A 2011. január közepén Moszkvában közzétett jelentésében az Államközi Repülésügyi Bizottság egyedül a lengyel felet tette felelőssé a történtekért. Megállapításai, amelyek szerint a balesetet az okozta, hogy a néhai elnök és más magas rangú tisztségviselők lélektani nyomást gyakoroltak a pilótára, élénk vitát váltottak ki Lengyelországban.
A lengyel elnök elleni merénylet hipotézise ma hihetőbb, mint valaha – mondta a néhai elnök veje, Marcin Dubieniecki ügyvéd a PAP lengyel hírügynökségnek.
Az ügyvéd azzal vádolta az orosz hivatalos jelentést, hogy el akarta leplezni azt a tényt, miszerint a lengyel pilóta megpróbálta visszanyerni a magasságot és átstartolni 22 másodperccel a lezuhanás előtt. E kísérlet szerinte azért mondott csődöt, mert a személyzet félrevezető tájékoztatást kapott a magasságot és a leszállófolyosót illetően.
A belügyminiszter vezette hivatalos lengyel vizsgálóbizottság is sajtóértekezletet tartott. Szerintük az orosz légi irányítók 11 másodperccel később adtak utasítást a gép felemelkedésére, amikor az már 70 méterrel a helyes magasság alatt 80 méterre el is tért a leszállópálya tengelyétől. Másrészt a ködben 800 méteres látótávolságról tájékoztatták a pilótákat, amikor csak maximum 300 méterre lehetett látni.
A lengyel bizottság egyik tagja szerint az orosz légi irányítók nem nyújtottak kielégítő támogatást a lengyel pilótáknak a leszálláshoz, mert a fizikai terhelhetőség határán álltak.
Érdekesség, hogy a lengyelek olyan felvételekre hivatkoztak az irányító toronyból, melyet az orosz fél hivatalosan nem adott át részükre.
Az orosz bizottság egyik tagja az összefüggésekből kiragadottnak minősítette a fenti lengyel elemzést és bejelentette, hogy az orosz vizsgáló bizottság úgy döntött, hogy teljes terjedelmében nyilvánosságra hozza a leszállás során a földi irányítótorony hangfelvételeinek jegyzőkönyveit.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!