Hírek hírek hírek: Két tenger között - az észak-déli irányú közúti közlekedés, hanem a vasúti, a vízi összeköttetés fejlesztése

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 465 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 465 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 465 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 465 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Európában nagyon sok kelet- nyugati irányú közlekedési folyosó van, ám viszonylag kevés az észak- déli összeköttetés. Pedig lenne rá igény, amit mutatnak a 86-os főúton tapasztalható állapotok is.


Hogy Európa-szerte kevesebb az észak-déli irányú útvonal, abban szerepet játszik az, hogy sok helyen magas hegyek akadályozzák az út- és vasútépítést. A fejlettebb kelet-nyugati irány magyarázata az is, hogy az EU kelet felé bővült.


Területfejlesztési, térségfejlesztési szempontokat figyelembe véve akkor működik rendesen egy hálózat, ha az széles körű összeköttetést biztosít minden irányban, fogalmazta meg Heckmann Ferenc, a megyei önkormányzat szakmai főtanácsadója, aki a napokban részt vett az ezzel kapcsolatos nagyszombati tanácskozáson.

 

Az előzményekről szólva elmondta, hogy 2004-ben a svéd Skane régió kezdeményezte a térségünkben észak-déli összeköttetést megteremtő közép-európai közlekedési folyosó (CETC) létrehozását. Ebben partnere volt a lengyel Zachodnieopomorskie, a Dolnoslaskie, a Lubuskie, valamint a szlovákiai pozsonyi régió. A résztvevők ekkor még a Balti-tengertől Pozsonyig terjedő közlekedési folyosó ki-építését tervezték. Két évvel később Vas, Zala, Győr-Moson-Sopron megye, a horvátországi Varasd és Zágráb térsége, a szlovákiai Nagyszombat és a csehországi Brünn régiója is a szerveződés tagja lett. Módosultak az elképzelések is: a közlekedési folyosó Svédországból indulva, a Balti-tengeren, Lengyelországon, Szlovákián, Csehországon és Magyarországon át, egészen az Adriai-tengerig vezet. Követi az egyébként létező, ám komolyan ki nem épített E65-ös út vonalát. 

 

 

A szerveződés nemcsak az észak-déli irányú közúti közlekedés, hanem a vasúti, a vízi összeköttetés fejlesztését is célul tűzte ki, tudtuk meg a megyei önkormányzat szakemberétől, ám jelenleg ezek közül inkább a közúti fejlesztések állnak az előtérben. Tavaly májusban jött létre a CETC Magyar Támogató Csoportja az érintett megyék, városok, gazdasági és más szervezetei képviselőinek részvételével. Az érintettek egyezségre jutottak a folyosó magyarországi nyomvonaláról.

 

Ennek első szakasza Rajka és Mosonmagyaróvár között az M15-ös, ahol a feladat a 2x1 sávos út megépítése. Ennek folytatása Mosonmagyaróvártól Csornán át Szombathely térségéig 2x2 sávval, új nyomvonalon megépülő út. Szombathelytől - Zalaegerszegen át Nagykanizsáig - az M9-es lesz az észak-déli folyosó része, onnan pedig az M7-es a horvát határon lévő Letenyéig. Heckmann Ferenc szerint azonban ez nem jelenti azt, hogy Szombathelytől délre lemondanának a 86-os fejlesztéséről, csupán ezt összehangolják az M9-es terveivel. Az M9-cel kapcsolatban Vasvár polgármesterével is sikerült megegyezni a város nyugati irányú elkerülésében.


A CETC nem beruházó- szervezet, mutatott rá Heckmann Ferenc, hanem a hátteret kívánja nemzetközi összefogással megteremteni a folyamatban, illetve előkészítés alatt álló közlekedési fejlesztésekhez, valamint hozájárul ezek hatékony koordinációjához. Mindez jelentősen segíthet az uniós forrásokhoz való hozzájutásban. A szerveződés nem határoz meg határidőket sem a beruházásokhoz, sem a megvalósításokhoz.

Az eredeti tervben az szerepelt, hogy a lengyel régiók márciusra megszervezik az érintett országok közlekedési minisztereinek tanácskozását.

 

A nagyszombati egyeztetésen kiderült, ez egy hónapot csúszik azért, mert a lengyel köztársasági elnök is részt kíván venni a tanácskozáson. Ez a körülmény várhatóan tovább növeli az esemény súlyát. E találkozónak kiemelt célja az, hogy a közlekedési miniszterek egységesen támogassák azt a javaslatot, hogy a Közép-európai Közlekedési Folyosó legyen az európai közlekedési folyosókat összefoglaló TEN-T hálózat része.

 

Erre azért van szükség, mert ezáltal felgyorsulhatnak azok a fejlesztések, amelyek a folyosóban már folyamatban, illetve előkészítés alatt vannak. Az Európai Unió szakértői 2010-ben vizsgálják felül a hálózatot, ezért az idén elő kell készíteni a javaslatot. Az idén készülnek promóciós anyagok, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon az észak-déli folyosó. A CTC az idén Brüsszelben az Open Days program keretében is bemutatkozik. Vas megyében is lesz a tavasszal szakmai konferencia az észak-déli folyosóról, hogy mozgósítsa a helyi erőket a tervek megvalósítása érdekében. Nemzetközi összefogás a térség közúti és vasúti összeköttetésének továbbfejlesztésére


 Szerző: Erős D. Zoltán

Címkék: közlekedés tenger észak-déli irányú

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu