Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A finom kőzetrészecskékből álló felhő nagy magasságokba emelkedését a
szelek is elősegítik, ami komoly veszélyt jelent a repülőgépek
hajtóműveire, megbénítva Európa légi forgalmának egy jelentős részét.
"Ha a felhő elég magasra jut, a hamu elérheti a nagy magasságú szeleket,
melyek szétteríthetik a részecskéket egész Európa felett. Ezek a szelek
pontosan ott találhatók, ahol a repülőgépek is közlekednek" -
nyilatkozott dr. Dougal Jerram, a Durhami Egyetem földtudósa.
1982-ben a British Airways és a Singapore Airways megtapasztalhatta mi
történik, ha egy sugárhajtású gép belerepül egy ilyen hamufelhőbe. A két
légitársaság Jumbo-inak összes hajtóművét megbénította a turbinákba
került hamu, ami egy Indonézia felett húzódó felhőből származott. A
jelentések szerint a hamu befújta a gép szélvédőit és eltömítette a
hajtóműveket, amik csak akkor indultak újra, amikor az olvadt hamu nagy
része megszilárdult és a hajtóművekbe áramló levegő képes volt szétzúzni
az összecsomósodott anyagot.
Egy KLM járatnak 1989-ben Alaszka felett sikerült hasonló
tapasztalatokat szereznie. "Ez a por nagyon kellemetlen dolog" - magyarázta Stewart John, a Királyi
Műszaki Akadémia tanára. "Szemcséi rendkívül finomak és bekerülve a
hajtóműbe elzárják az összes szellőzőnyílást, ami a közel 2000 Celsius
fokon működő hajtómű hűtését biztosítja, ezáltal a hajtóművek leállását
eredményezik."
sg.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!