Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Napi Gazdaság cikke.
Néhány hónap múlva megjelenhetnek az első magyar fejlesztésű elektromos autók Ausztriában. A Bontino a személyszállítás helyett turisztikai szerepet kaphat - eleinte főként külföldön.
A Bontino elektromos autó mellett az
ausztriai Weizban multifunkcionális töltőoszlopokat is gyárt majd a
Brixxon Elektromos Autó Kft. A társaság nem a személyszállításra épít,
sokkal inkább az idegenforgalomban szeretne újfajta szolgáltatásokkal
megjelenni - mondta a Napinak Horváth Sándor László. A kft.
tulajdonos-ügyvezetője szerint április végéig a töltőállomás kiviteli
tervdokumentációja, valamint a töltőoszlopok végleges hardver- és
szoftverelemei is elkészülnek. Várhatóan március végén, április elején
zárul a Bontino engedélyeztetési eljárása Grazban a TÜV Österreichnél,
tavasszal akár meg is kezdődhet a járművek gyártása az osztrák
fióktelepen.
A kft. terveinek megvalósításához számos külföldi
befektető is jelentős összeggel járulna hozzá, ám szinte valamennyien
az elektromos autó hivatalos uniós műszaki minősítéséhez kötik a
tőkejuttatást. A Brixxon osztrák, holland és német befektetőkkel is
folytat tárgyalásokat, s bár különböző konstrukcióban és feltételekkel,
de mindannyian több millió eurónyi tőkét biztosítanának az autó- és a
töltőoszlopgyártáshoz.
Az Erste Bankhoz tartozó
Steiermärkische Bank osztrák állami garanciavállalás mellett már
jóváhagyta egy 1,5 millió eurós kölcsön folyósítását a Brixxonnak
(Napi, 2008. december 19.). Ez az összeg elegendő a gyártás
beindításához, és a társaság az idei évre tervezett 2,6 ezer járművet
akkor is elő tudja állítani, ha csak áprilisban indulna meg a gyártás.
Több országból is számos vállalat érdeklődik a magyar fejlesztésű
elektromos jármű iránt, a cégek elsősorban idegenforgalmi szerepet
szánnak a Bontinónak: nagy számban hasznosítanák az autót például a
spanyol tengerparti turisztikai övezetekben.
A Brixxon üzleti
tervében 2013-ig mintegy 50 ezer Bontino gyártását irányozza elő, a
saját energiaigényét napelemekből, a járművek töltését pedig hálózati
forrásból fedező töltőoszlopokból pedig évi néhány ezer darabot
gyártanának. Az előzetes megrendelésekkel sem állnak rosszul: 2009-ben
Weizban elkészülő autókra már most megvannak a vevők - mondta Horváth.
A
kft. saját töltőállomás-hálózat kiépítését is tervezi: a környezetbarát
kutak az autók töltése mellett turisztikai funkciókat is ellátnának.
Helyet kaphatnak az állomásokon éttermek, irodák, konferenciatermek is.
Miután magas a létesítmények beruházási költsége, a 3-4 millió euró
körüli összeg biztosításához további tőkebevonásra lesz szükség. Az
ügyvezető szerint Ausztriában ugyan már kijelölték azt a területet,
ahol az első ilyen töltőállomást felépíthetik, azonban leghamarabb csak
az év második felében kezdődhetne meg a kivitelezés. A beruházás
költségeinek legkevesebb 80 százalékát uniós pályázati forrásokból
fedeznék.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ciki zagyva cikk a román magyar székely viszony összekuszálásával
Az osztrák kormány most intézi az IMF-nél, hogy hazánk...
Hova lett az országunk aranytartaléka, mely mára 150 - 200 tonna aranyrudat tenne ki?
Elérhető a magyar e-Etikett a weben!