Hírek hírek hírek: Történetek vagyongyarapításra Wallis módon

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 461 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 461 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 461 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 461 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

1999-től

 

"A debreceni központú Hajdú-Bét egykor Magyarország egyik legnagyobb baromfifeldolgozója volt, a vízi szárnyas termékek előállításában pedig európai összehasonlításban is az egyik legjelentősebb kapacitással rendelkezett. Előbb 1998-ban, az orosz válság miatt került a cég a csőd szélére, ekkor szállt be tulajdonosként a Wallis Rt., amely 1999-ben többségi tulajdonos lett. Ebben az időszakban - 1999-2005 között - Bajnai Gordon volt a Wallis Rt. vezérigazgatója.

A Hajdú-Bét mérlegét 2001-ben ismét sikerült eredményessé tenni, a 2003-ban kialakult, legfőképp a vízi szárnyas piac szereplőit sújtó válság azonban különösen súlyosan érintette. A cég nem tudott fizetni a beszállítóknak, s önmaga ellen kért felszámolást, ami jelenleg is tart.

Időközben az elégedetlen lúdtenyésztők több ízben is demonstrációt tartottak a Hajdú-Bét debreceni központja, illetve a Wallis budapesti központja előtt, követelve, hogy a szerintük az 5,5 milliárd forintot is meghaladó szállítói hitelt felhalmozott cég fizesse ki őket. Ez nem történt meg, kilátástalan helyzetében több libatartó öngyilkosságot követett el. (MTI)"

 

"Maximális haszon a Minibuszon
A milliárdos tender várható nyertese mögött a repülőtéren Bajnai Gordont sejtik
2006. szeptember 27. 4:00


Magyar Nemzet


A repülőtéri dolgozók Bajnai Gordonnak, a Nemzeti Fejlesztési Tanács vezetőjének és a hozzá kötődő üzleti körnek a mozgását sejtik a Budapest Airport Zrt. minibuszpályázata mögött. A volt Wallis-vezért tegnap lapzártánkig nem tudtuk elérni.

Nemrégiben a dolgozók egy csoportjának pályázatával szemben az Airport Express Konzorciumot (tagja a Nógrád Volán Rt., a Citroën Wallis Kft., a Di-Cam Kft.) választotta preferált ajánlattevőnek a repülőtéri Minibusz-pályázaton a Budapest Airport Zrt. (BA). A dolgozók jogilag is megkérdőjelezhetőnek tartják a döntést, és hatalmi játszmákat sejtenek a háttérben. A Minibusz dolgozói a saját munkahelyükre kiírt pályázaton szerintük teljesíthető vételi ajánlatot tettek.


Tény, a vitás ügylet kapcsán legtöbben Bajnai Gordont, a miniszterelnök egyik bizalmi emberét, a Nemzeti Fejlesztési Tanács vezetőjét emlegetik. Egy biztos, Bajnai egészen kormányzati megbízatásáig a BA Zrt. igazgatóságának elnöke volt, ráadásul évekig a – preferált konzorciumban is felbukkanó – Wallis Rt. első embereként ténykedett. Bajnai szerepét látszik alátámasztani az is, hogy az üzletember a BA-nál betöltött tisztségéből adódóan tagja volt a Minibusz üzletág pályázatának kiírását végző döntéshozó testületnek.

A Nemzeti Fejlesztési Tanács vezetője lapunk számára elérhetetlennek bizonyult. Egy neve elhallgatását kérő reptéri illetékes viszont leszögezte: Bajnai Gordon mint üzletember számos gazdasági társaságban tisztséget vállalt korábban, ám ez nem jelenti azt, hogy kapcsolatait felhasználva bármely konzorcium érdekében eljárna. – Ez csupán egy rosszindulatú feltételezés – mondta.


A konzorcium másik résztvevője, a Nógrád Volán, amelynek élén jelenleg az az Antal Attila áll, aki korábban az Est Taxi ügyvezetője volt. Ismert, hogy a vállalkozás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a társaság utódja jelenleg felszámolás alatt áll.
A cégcsoport harmadik résztvevője egyébként a Nógrád Volán egyik alvállalkozója.


A Minibusz-szolgáltatás kiszervezése nem most került napirendre. A BA Zrt. még javában állami tulajdonban volt, amikor pályázatot írtak ki a Minibuszra, ám a tender akkor kudarcba fulladt. A Minibusz megvásárlása kapcsán többen felhívták a figyelmet arra, hogy milliárdos üzletről van szó.


 

A győri Rába nehéz napjai

2005.12.20.,

 

A gyár részvényeinek 58 százaléka forog közkézen. Zömüket kisbefektetők szerezték meg, akik letétkezelő pénzintézeteknél tartják a tulajdonjogukat jelentő papírokat. A fennmaradó hányad négy nagybefektető között oszlik meg. Az EBRD-nek (Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank) és a DRB Hicom Groupnak (maláj befektető) egyaránt 10,85 százalékos részesedése van. A győri önkormányzat kezdetben 11,2 százalékot is birtokolt a cégből, ám egy szorult pillanatában 4 százaléktól szabadult, hogy finanszírozni tudja a (különben üresen kongó) futballstadion rekonstrukcióját. A Wallis Rt. is bevásárolt: 8,63 százaléknyi Rába-részvény került a tulajdonába.

Billent a mérleg

A Wallis megjelenésével kezdődtek a bajok – állítja informátorunk.

 

A Wallis térnyeréséhez pedig maga a közgyűlés aszszisztált. 8,5 százalékos tulajdonrésszel úgy tudta érvényesíteni akaratát a befektetési rt., hogy a nagyobb tulajdonosok rendre megszavazták az előterjesztéseiket. Így ültették az igazgatóság elnöki székébe emberüket, a Graboplast elnök-vezérigazgatóját, a helyi iparkamara volt elnökét, Jancsó Pétert, vezérigazgató Steiner László.

– A malájokat nem érdekli, mi folyik itt – magyarázta a bizonyítványt helyi emberünk. – Rendre a többséggel szavaztak. Az önkormányzat sokat nem foglalkozott az üzemmel, ezért az EBRD is a hangadók után ment.


– Kisebbségben lévén kényszerűen tudomásul vettük, s pusztán az egység látszatáért megszavaztuk 2000-ben és 2001-ben is az igazgatóság döntéseit – mondja Balogh József győri polgármester. – Az önkormányzat nem értett egyet a személyzeti politikával, a Budapestről hatalmas jövedelmekért idehívott, bebetonozott, helyismeret nélküli munkatársak alkalmazásával. Valamint elleneztük, hogy 2000-ben hatalmas osztalékot vegyenek ki a részvényesek a cégből. De végül erre is bólintottunk. Jobb híján.

Helyi praktikák

Az önkormányzatnál 2005 előtt is szólhatott volna a vekker. Két évvel korábban, 2003-ban 7,26 milliárd volt a Rába vesztesége, noha elnyert egy majd’ 6 milliárdos honvédségi megrendelést. A vállalatvezetés a deficitért főként a kormányt okolta, a „túl erős forint” mantrájával érvelt, ellenszernek pedig a „racionalizálást”, új piacok meghódítását ígérte.

A „racizás” jegyében teljes üzemegységeket felszámoltak, s a felszabaduló ingatlanok értékesítéséből befolyt pénzzel tömték ki a gyár költségvetésében tátongó lyukakat – állítja a Rába egyik vezetője. – Mára alig háromezren dolgoznak itt a korábbi tizenegyezres létszámból, s ha így megy tovább, maholnap a maradék is utcára kerülhet.

 A Rába komoly ingatlanvagyona többet ér a spekulánsoknak üresen, mint működő üzemként – vélik a helyiek.


Hasonló álláspontot képvisel az önkormányzat. Félelmük, hogy az amúgy is agóniáját élő vállalat értékes darabjait „kiszervezik”, a maradékot pedig eladják lakóparknak, mert ez történt a legértékesebb üzemegység területével is.


http://www.168ora.hu/cikk.php?id=4394

 

Történetek vagyongyarapításra Wallis módon

Címkék: bajnai budapest airport felszámolás győri rába hajdú-bét racionalizálás wallis üzemegység

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu