Hírek hírek hírek: Vevőfogás minden áron? Vevőcsalogatás, vagy csalás?

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 460 fő
  • Képek - 1566 db
  • Videók - 198 db
  • Blogbejegyzések - 963 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 259 db

Üdvözlettel,

HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Vevőfogás a tisztesség határán és azon is túl

 

A forgalomnövelés érdekében a kereskedők és a szolgáltatók némelyike majdnem bármilyen vevőcsalogató trükk bevetésére képes. Ellenük, vagyis a tisztességtelen gyakorlat és szerződések ellen az Európai Unió fogyasztóvédelmi biztosa most információs kampányt indított.

 

Keskeny a mezsgye a hangzatos vevőcsábítás és a megtévesztő kijelentések határán. Nem véletlenül, hiszen a vállalkozásoknak egy olyan sokszereplős piacon kell megélniük és magukra vonniuk a potenciális kuncsaftok figyelmét, ahol némelyik versenytársuk nem válogat az eszközökben. A hangoztatottan egyre szűkülő árréssel dolgozó gyártók és a vásárlók jövedelmi viszonyának kiszolgáltatott forgalmazók a kereskedelem és a szolgáltatások minden területén túlkínálatos terepen egyensúlyoznak. A közismerten árérzékeny magyar vevőközönséget mi mással lehetne a leghatásosabban vásárlásra bírni, mint a fantasztikus engedmények ígéretével?

 

Az árengedmény nagyságára az akció jellegéből lehet a legpontosabban következtetni. A szezonális vásárok kezdetén tudható, hogy az aktuális kedvezmény hétről hétre nő, tehát érdemes várni. A végkiárusítást hirdető reklám viszont jóval hatékonyabb, hiszen azt sejteti, hogy a kereskedő felhagy a tevékenységével, vagy elköltözik, ezért végül valóban óriási kedvezménnyel, akár fillérekért is kész túladni a készletén. Csakhogy ha mindez nem igaz, vagyis a végkiárusítás pusztán vevőcsalogató trükk, akkor tisztességtelenségről van szó, hiszen az állítás hamis. Ugyancsak tisztességtelen, vagyis megtévesztő ingyennyeremény ígéretével vevőt szerezni, vagy a "csak mára" vonatkozó, valójában akár hetekig érvényes, különleges ajánlattal kitűnni a piacon.

 

Az Európai Unióban tiltott mindennemű agresszív eladási technika, és a fogyasztóval szemben a kereskedőnek, szolgáltatónak bármilyen egyoldalú előnyt nyújtó szerződést semmisnek tekintenek. Még akkor is, ha azt az ügyfél gyanútlanul aláírta. Ilyen például amikor kikötik, hogy csak sértetlen csomagolású árut vesznek vissza. Ez teljesíthetetlen, tehát tisztességtelen feltétel, hiszen honnan lehet tudni, hogy az adott termék működik-e vagy se, ha ki sem csomagolhatja a vásárló.

 

A tisztességtelen állításokat jogszabály sorolja fel. Ezek közé tartozik, és várhatóan még nagyon sok fogyasztóvédelmi eljárás és per tárgya lesz a gyerekeket megcélzó reklámok ügye. a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége és a budapesti békéltető testület elnöke szerint a televíziós reklámok többsége esetében el lehet gondolkodni azon, hogy nem operálnak-e tisztességtelen eszközökkel, amikor a gyerekekhez szólnak. Az üzletek pénztárainál alacsony polcokon elhelyezett, vagyis a gyerekek számára is elérhető magasságban kínálkozó édességek esete szintén érdekes, bár nem büntethető trükk, noha a szülők vásárlásra bírása ez esetben egyértelműen a gyerekek elcsábítása révén történik.

 

Visszatérő probléma, és a versenyhivatal vizsgálódásainak rendszeres témája az akciós újságokban meghirdetett készlet nagysága. A hihetetlen árengedménnyel beharangozott áruért az üzletekbe betérő vevőket gyakran fogadják üres polcok, mondván, az akciós termék elfogyott. De ha már ott vannak, akkor úgyis vásárolnak valamit, vagyis a hirdető elérte a célját, miközben rejtély, hogy valójában mennyi volt a meghirdetett áruból: több ezer, vagy csak pár tucat. Bár az lenne a tisztességes, ha a kereskedő jelezné, hogy mekkora a készlet. A sokszori bírságolásokkal mindeddig csak annyit értek el, hogy egyes prospektusokban már annyi szerepel, hogy a készlet erejéig tart az akció - mondja Baranovszky György.

 

A nagyszabású akció híre olyan forgalmat tud eredményezni, aminek reményében megéri a bírságot kifizetni - tapasztalják a fogyasztóvédők. , az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azonban figyelmeztet: az akciózás örök téma ugyan a GVH-nál, de figyelembe kell venni, hogy a kereskedők sem tudják mindig kiszámítani, mekkora forgalmat remélhetnek egy-egy leértékelt áru kapcsán, és olyan is előfordul, amikor a szállító késedelme vagy szerződésszegése miatt kerülnek nehéz helyzetbe. A kereskedő senkinél sem reklamálhat, amikor fölöslegesen rendel nagy készletet. Az uniós alapelveket, már amelyek a tisztességtelen gyakorlatról és szerződésekről rendelkeznek, ugyanakkor valamennyi hazai kereskedelmi lánc elfogadta, és egyetért az abban foglaltakkal. A szakképzett munkaerő, illetve utánpótlás hiányától szenvedő hazai kereskedelemben előforduló hibák egy része nem szándékos, hanem a jogszabályi változásokat követni képtelen foglalkoztatottak számlájára írható - teszi hozzá Vámos, utalva arra, hogy a szakma belső nehézségekkel is küzd.

 

Az egyéni sérelmeket, vitákat rendezni hivatott békéltető testületek elé ugyanakkor a megtévesztett fogyasztók nagy része el sem jut. Hogy mennyire hatásos tud lenni egy szervezett információs kampány, jelzi: az uniós biztos által indított sorozat nyomán megsokszorozódott a fogyasztóvédelmi szervezetekhez forduló panaszosok száma. A problémák toplistáját a méltatlan panaszügyintézés vezeti, amikor a megkárosított vevőt és ügyfelet akár szó szerint elhajtják, vagy lehetetlenné teszik számára az ügyintézést. Baranovszky friss példaként említi az egyik kábelszolgáltató esetét, amely már alig tart fenn személyes ügyintézésre alkalmas ügyfélszolgálatot, ellenben telefonos vonalán 15-20 perces fizetős várakozásra kényszeríti reklamáló ügyfeleit.

 

Címkék: csalás eladás forgalom kiárusítás növelés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 16 éve

Nagyon sokszór tapasztalok hasonlókat.A mi boltunkban nincs kiírva az ár.Annyit mond az eladó amennyit akar. Blokkot sem ad. A gyermekemnek már többszőr adott penészes, vagy zöld felvágottat. És ami a legjobban zavar ők a környéken a legdrágábbak ,minden árún 50 forint van legalább. Én annyit tudok tenni ,hogy elmegyek a messzebb lévő boltba.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 16 éve

Én a kereskedelemben dolgozom, úgyhogy pro és kontra hozzá tudok szólni.Velem is sokszor előfordul,hogy buta szőkének néznek és megpróbálnak kitérni az intézkedés alól,persze meglepődnek amikor nem hagyom magam.Sajnos mi emberek is hibásak vagyunk, sokszor utolsó pillanatban "csak úgy
" veszünk valamit, mert muszály. Nálunk az üzletben is sokszor van,hogy nem tudják az ajándékozott méretét,de "nem baj ,karácsony után úgyis visszahozza".Természetesen a csere, stb. is hozzátartozik a munkánkhoz,de arról nem tehetek,hogy szezon végén nincs méret,fazon...Ráadásul igen eröltetett,ha csak azért,hogy adjunk valamit,megvesszük az első utunkba akadó terméket.Persze mindenki siet,de fordítsunk időt arra,hogy meghallgatjuk a csere,stb. lehetőségeket.Az én negatív tapasztalataim leginkább az élelmiszerüzletekhez kötődik,egy bizonyos közértláncnál,folyamatosan romlott,lejárt szavatosságú termékeket akarnak rám sózni,sótlan és ellenséges eladók,elég rossz mikor csak ott van lehetőségem vásárolni,ezért inkább több időt szánok rá és egy sokkal távolabbi boltba megyek. Az én lelki nyugalmam megéri ezt a (nem kevés) plusz időt.Kellemes készülődést mindenkinek :-)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 16 éve

Egész évben a reklámokkal csalogatják az embereket,de most meg páne,hogy közelednek az ünnepek,ilyenkor nagyon óvatosnak is kell lenni mégha rohanunk is,persze igy is sajnos megjárhatunk.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 16 éve

Sajnos ez most az ünnep közeledtével fokozódik, egyik másik kereskedő, bank kihasználja az emberi hiszékenységet, azt, hogy a sokadalom közepén nincs türelme az embereknek az alapos vásárláshoz.Legyünk egymáshoz figyelmesek, bevásárlásaink során legalább az ismerőseinket figyelmeztessük, ha "furcsa" dolgot tapasztalunk az üzletekben. Talán igy mindenkinek kellemes lesz az ünnepe.

Válasz

Kulics Ilona üzente 16 éve

Kb. 2 hónapja vettem egy Cannon fényképezőgépet, majd egy-két hétre rá belevaló memória kártyát, ami kb. l hét használat után tönkrement, visszavittem a vásárlás helyére, ott fogták, majd két hét mulva reklamáltam közölték velem , hogy valóban rossz a kártya, felküldik Pestre, majd értesítenek, hogy mi lesz vele. Eltelt három hét ismét bementem a boltba: mondták ki fogják cserélni a kártyát, de a pesti lerakatban ilyen kártya jelenleg nincs, kértem, hogy a boltban lévő készletből kapjak egy újat és majd ők egymást közt elintézik a cserét, akkor ha a lerakat kap ilyen kártyát. Az eladó rápillantott a kártyák tömegére és kb. két méterről megállapította, hogy ilyen kártya nekik sincs. A gépet az unokámnak szánom karácsnyra, valószínü, hogy gyári kártyával, ami annyira kis teljesitményű, hogy mindössze öt kép fér rá. Kiváncsian várom mikor kapom meg az általam 6.000.-Ft kifizetett kártyát. Kellemes karácsonyt a lerakatban dolgozóknak.

Válasz

Varga Tünde üzente 16 éve

Az ünnepi pillanatokat nagyon tönkre tudja tenni ha az ajándék nem müködik.Én nekem sikerült már párszor rossz müszaki cikket vásárolnom és mivel nem volt automasulya és a távolság miatt vissza se tudtam vinni a garanciaszerviz meg a világ végén volt,szóval nem érte volna meg leadni.Sok áruházban nem engedték hogy kipróbáljuk a vásárolni kívánt árut,amit egy darabig nem értettem ez új dolog nekem.Miért vigyek haza bármilyen müszaki cikket-nem is olcsón-amikor azt se tudom müködik-e?A válasz az volt vagy megveszed vagy mehetsz másik boltba ahol lehethogy drágább és ujból sorba állhatsz.Manapság nem a vevőkről szól az ünnepi hajsza hanem a áruházak hasznáról és ez nins jól.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu