Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HÍRszerkesztők és HÍRolvasók közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 1 hozzászólás
A Pénzügyminisztérium közleménye:
2010. február 26.-án este a felek, a
Magyar Állam
képviseletében Oszkó Péter pénzügyminiszter, valamint az orosz
Vnyesekonombank, a légitársaság korábbi fő tulajdonosa az AirBridge
Zrt., a Malév Zrt. és az MNV Zrt. képviselői aláírták a dokumentumot.
A megállapodás alapján a Malév Zrt-ben a
Magyar Állam szerez meghatározó, 95 százalékos tulajdont. A fennmaradt 5
százalékkal az AirBridge rendelkezik.
A tulajdonos-váltás a Malév
tőkéjének leszállításával, és tőkeemeléssel megy végbe.
A magyar
légitársaság egyik legnagyobb hitelezője a Vnyesekonombank marad, amely
így korábbi tulajdonosi szerepvállalását alapvetően hitelezőire
változtatta.
A tulajdonos-váltás, a Malév helyzetének rendezése egy
hosszú tárgyalássorozat eredménye. A Magyar Állam a megbeszélések során
mindvégig arra törekedett, hogy az ország érdekei érvényesüljenek,
biztosítsa a nemzeti légitársaság működőképességének fenntartását, s
mindez úgy történjen, hogy a megállapodás megfeleljen a hazai és az
uniós jogszabály követelményeknek.
A Magyar Állam a Malév
tőkeemelésében részben készpénzzel, részben pedig apporttal, korábbi
adósságok konvertálásával vett részt. Így a Magyar Állam összesen 25,2
milliárd forinttal emelt tőkét a légitársaságban.
Az MNV Zrt. már
korábban kezdeményezte a Vnyesekonombankkal szemben a korábban vállal 32
millió eurós garancia lehívását. A bank ennek a kötelezettségének
eleget tesz. Ugyancsak a megállapodás része, hogy a Malév viszonylag
kedvezőtlen feltételű hiteleit a pénzintézet kedvezőbbre, alacsonyabb
kamatozásúakra váltja.
A magyar állam többségi tulajdonba
kerülése
lehetőséget teremt a társaság pénzügyileg stabil működésének
megteremtésére. Ugyanakkor folytatni kell a társaságnál már megkezdett
erőteljes restrukturálási programot, részint hogy minél kevesebb
adóforintot emésszen fel a társaság pénzügyi megmentése, másrészt, hogy
az Európai Unió ne ítélje tiltott állami támogatásnak a Magyar Állami
szerepvállalást.
Az iparági tanácsadó bevonásával folyó
program
célja, hogy a Malév legkésőbb 2012-re nyereségessé váljon. Ennek
érdekében további kemény lépések várhatóak a társaság működésében, így
többek között sor kerül a hálózat átalakítására, további leépítésekre, a
szakszervezeti megállapodások újratárgyalására, valamint a beszállítói
szerződések újratárgyalására. A légitársaság vezérigazgatói tisztét
továbbra is Martin Gauss tölti be.
A Malév másodszori
privatizációjára 2007-ben került sor, amikor a 100 százalékban állami
tulajdonban lévő légitársaságban az AirBridge vált meghatározó
tulajdonossá. Az AirBridge többségi tulajdonosa két magyar magánszemély,
kisebbségi tulajdonosa pedig Borisz Abramovics orosz üzletember lett. A
privatizáció célja az volt, hogy a folyamatosan veszteségesen működő
Malév számára új piaci lehetőséget, a tőkehelyzet javítását, és a
működés hatékonyabbá tételét biztosítsa. Magyarország uniós tagságával
megszűnt annak a lehetősége, hogy az állam pénzügyi támogatással
mesterségesen tartsa életben a légitársaságot. A befektetői elképzelések
megvalósulását az időközben kialakult súlyos világgazdasági válság
meghiúsította. A válság szerte a világon számos légitársaság csődjéhez
vezetett. Így csődbe ment a Borisz Abramovics által Oroszországban
működtetett légitársaság hálózat is. Borisz Abramovics AirBridge
részvényei az orosz állami tulajdonban lévő Vnyesekonombank birtokába
kerültek. A privatizáció során a bank nyújtott finanszírozást és
garanciát Borisz Abramovics részére. Az orosz üzletember pénzügyi
ellehetetlenülését követően AirBridge részvényei zálogjog fejében a
pénzintézethez, a Vnyesekonombankhoz kerültek.
Budapest, 2010.
február 26.
Pénzügyminisztérium Sajtó
Várhatóan még a szerződés aláírásának napján, vagy az azt követő héten utalja az orosz állami Vnyesekonombank azt a 32 millió eurót, amit az AirBridge Zrt.-nek vállalt a privatizációs során a Malév által a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek fizetendő bérleti díjak garanciájaként - értesült az MTI.
Az MTI úgy tudja, hogy magyar részről az adminisztráció rendben van, már csak az utalásra kell várni. A Malév fő tulajdonosa, az AirBridge, a közvetett tulajdonos és hitelező Vnyesekonombank (VEB), a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Malév 2010. február 26-án kötött megállapodást a Malév helyzetének rendezéséről. Ez a megállapodás tartalmazza ennek a 32 millió euró bankgaranciának a beváltását, amire a magyar pénzügyminiszter azt követően utasította a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t, hogy nem született végső megállapodás a Malév jövőjéről a Magyar-Orosz Gazdasági Együttműködési Kormányközi Bizottság 2010. január 29-én tartott ülésén.
A Pénzügyminisztérium honlapján olvasható angol nyelvű megállapodás nyers magyar fordítása szerint a megállapodás hatályba lépésekor azonnal, vagy legkésőbb a hatályba lépést követő három munkanapon belül kellett volna az orosz banknak teljesítenie a fizetési kötelezettséget. A megállapodás pedig február 26-án hatályba lépett, miután azt az összes érdekelt aláírta.
A dokumentum szerint ha a megállapodás egy pontja nem teljesül, attól a megállapodás még nem veszti érvényét. Így vélhetően nem teszi semmissé a szerződést az, ha a VEB nem teljesíti a garanciafizetési kötelezettségét, de a Malév tőke- és pénzügyi helyzetének rendezésében ezt az összeget minden bizonnyal beleszámolták.
Az már korábban nyilvánosságra került, hogy a magyar állam 31,36 milliárd forintot "tesz" a Malévba. Ebből 26,7 milliárd forint a készpénz, 4,66 milliárd forint pedig apport. Így a magyar állam a Malév 95 százalékos tulajdonosává válik, 5 százalék pedig az AirBridge birtokában marad. A megállapodás mellékletéből kiderül az is, hogy a Malév 2009-ben 23,43 milliárd forint adózás előtti veszteséget könyvelt el.
Az angol nyelvű megállapodás nyers magyar fordítása szerint az egyik legfontosabb követelmény a Malév "fenntartási-megmentési és átalakítási tervének" megléte, amelyet az Európai Bizottság jóváhagyott. Ez a terv tartalmazza a Malév számára nyújtandó állami támogatás formáját és módszerét.
MTI
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A MALÉV vezetésének teljesítménye az utóbbi 10 évben - igazgatók vetésforgója!
Akárcsak a liba, cukor és marhaágazat, a hazai légiközlekedés leépítése is a gazdaságunknak ad egy nagy pofont
Játékszabályok, mely szerint forog a politikánk és gazdaságunk
Gyorsan elpasszolná a 31,36 milliárd forintunkba került MALÉV-ot az állam